Ha ketten játszanak, ki kell venni a 7, 8, 9 értékű lapokat.
Pontértékek:
Ász: 11, X 10, Király 4, Felső 3, Alsó 2. Az osztó 3-3 lapot ad, egyet felüt, ennek színe az adu, majd még 2-2 lapot oszt. A maradék 9 lapot csukva a felütött adura helyezi.
Cél: 66 pont bemondásokból és ütésekből.
Bemondások: egy kézben azonos színű Király és Felső 20-at, aduból 40-et ér. Csak akkor lehet bemondani, ha mi hívunk. Ha kettő is van kézben, csak egy mondható be. (Összesen elvileg 100 pontot lehet bemondani.)
SNAPSZER: az osztás után azonnal lehet bemondani, a vállalás 66 pont elérése úgy, hogy az ellenfél egyet sem üt.
Ütések: minden ütés után előbb az ütést hazavivő húz, és ő is játszik ki (először az osztó partnere hív). Amíg a talonban lap van, a színre szín adás
és a felülütés nem kötelező; ha a talon elfogyott, igen, ha nincs szín, adut kell rakni. Ha adu sincs kézben, bármi dobható. (Ütésekből elvileg összesen
120 pont érhető el.)
A talon alján levő adut az adu alsóval ki lehet cserélni, amikor kijátszáson vagyunk.
Ha valaki úgy ítéli, hogy kézből is elér 66 pontot, letakarja a talont a felütött aduval, innentől senki sem vehet lapot, a takaró adut sem lehet
kicserélni.
Aki eléri a 66-ot, KÉSZ bemondással befejezi. Ha senkinek sincs, az utolsó ütés győz.
Pontozás:
Játszmanyerés: 1
Ha az ellenfél nem érte el a 33 pontot (maccs): 2
Ha az ellenfél nem ütött (csendes snapszer): 3
Ha az, aki takart, nem éri el a 66-ot, az ellenfélnek: 1
Snapszer (ha megbukott, az ellenfélnek): 6
7 pont elérése rádlit (bunkót) jelent, ezután új játék következik. |